Strona główna Dodaj stronę Promowane firmy Regulamin Kontakt Panel administracyjny
(85) 307 00 12
Tu jesteś Strona Główna Artykuły Jak wybrać firmę kurierską?

Jak wybrać firmę kurierską?

Data dodania:
2018-06-29 15:47:08

Klienci realizujący zakupy przez Internet stawiają przed sprzedawcami coraz wyższe wymagania. Dotyczą one również szybkiej wysyłki i dostawy zamówionego towaru. Na co można liczyć, współpracując z firmą kurierską?

 

Analiza rynku KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) wskazuje na to, że w Polsce rządzą czterej dostawcy: DPD, UPS, DHL i Poczta Polska. Generują oni 77 proc. sprzedaży. Pod względem liczby obsługiwanych paczek jest to 73 proc. przesyłek. Reszta podmiotów generuje udziały nie większe niż po 10 proc. (źródło: https://www.logistyka.net.pl/bank-wiedzy/wiesci-z-gs1/item/download/79511_94a25ce2b02d676e8fde769281853315). Sam wybór firmy kurierskiej powinien być uzależniony od charakteru zleceniodawcy i dostosowany do jego profilu działalności.

Klienci

Wybierając firmę kurierską do obsługi przesyłek, warto brać pod uwagę nie tylko gabaryty paczek, ale też odbiorców i ich geolokalizację. Każdy liczy na jak najkrótszy czas dostawy. Obecnie wielu kurierów niezależnie od miejsca doręczenia przesyłki oferuje dostawę w 1-2 dni robocze. W badaniu przeprowadzonym przez Polski Instytut Badania Jakości (PIBJA) w realizacji zleceń do dużych aglomeracji (Warszawa, Łódź) i mniejszych miejscowości (np. Sucha Beskidzka) najlepiej wypadły DHL i DPD. Oba podmioty dostarczyły paczkę w jeden dzień roboczy. Trzecie miejsce zajął UPS (źródło: http://www.badaniajakosci.pl/tests/firmy-kurierskie-2017-ocena-obslugi-jakosci-casu-realizacji-oraz-porownanie-cen/).

Zwroty i ubezpieczenie

Z punktu widzenia przedsiębiorcy nadającego paczkę ważne są też bezpłatne zwroty przesyłek i ich ubezpieczenie na wypadek opóźnienia dostawy lub uszkodzenia. Dlatego na rynku brytyjskim pojawiają się polisy o szerokim zakresie działania dla firm kurierskich, tzw. courier insurance, np. www.insurancefactory.co.uk/van-insurance/courier-insurance. Możliwość oddania zamówienia bez ponoszenia dodatkowych kosztów to również dla klientów sklepu internetowego jeden z bodźców wspierających decyzję zakupową. Właściwa polisa obejmująca usługi kurierskie daje szansę zlecającemu na dochodzenie roszczeń finansowych przy uszkodzeniu lub zgubieniu dostarczanej przesyłki.

Dopiero po weryfikacji firmy kurierskiej pod kątem czasu dostawy i ubezpieczenia dostarczanych paczek przedsiębiorca zwraca też uwagę na wynikający z tego koszt usługi.

2018-07-17 16:07:45
Zadbaj o wizerunek swojej firmy – zadbaj o PR więcej

Komunikacja z klientem, zarówno w formie bezpośredniego dialogu, jak i informacji przekazywanych w postaci działań marketingowych to bez wątpienia jeden z najważniejszych obszarów funkcjonowania każdej firmy. Na szybko rozwijającym się, bar...

2018-07-16 16:07:14
Potrzebujesz dodatkowej gotówki? Zobacz, na co zwrócić uwagę biorąc kredyt gotówkowy więcej

Potrzeby finansowe Polaków są mocno zróżnicowane, ponieważ wysokość miesięcznej pensji nie zawsze jest w stanie pokryć wszystkie koszty utrzymania. W razie nieoczekiwanych wydatków część osób zaciąga kredyt gotówkowy. W pożyczaniu pieniędzy...

2018-07-13 16:15:08
Jak zabezpieczyć sklep przed napadem i kradzieżą więcej

Nawet jeśli masz choćby mały sklep samoobsługowy, warto pomyśleć o odpowiednim zabezpieczeniu swojego biznesu. Placówki, w których ma miejsce znaczny przepływ gotówki, są szczególnie narażone na kradzieże czy napady. Zaplanuj zabezpieczenie...

LOGO webtree Katalog Ciekawych Stron Internetowych