Strona główna Dodaj stronę Promowane firmy Regulamin Kontakt Panel administracyjny
(85) 307 00 12
Tu jesteś Strona Główna Artykuły Public relations a obsługa klienta

Public relations a obsługa klienta

Data dodania:
2017-08-07 09:37:20

Na przestrzeni dekady dokonała się ogromna zmiana pod pojęciem „public relations”. Niegdyś kojarzony z nie zawsze uczciwymi praktykami, doczekał się nawet powielanego schematu mówiącego o tzw. „czarnym pijarze”. Dziś już nikt nie ma jednak złudzeń, że transformacja jaka zaszła w tym obszarze wywarła same pozytywne skutki. Współczesny PR to bowiem przede wszystkim troska o wizerunek firmy bez zatajania faktów oraz komunikacja z otoczeniem przedsiębiorstwa, którego głównym odbiorcą stał się klient.

 

Po co cały ten PR?

 

Wiele firm wciąż jeszcze nie ma przekonania co do działalności PR-owców. Korzystanie z ich usług traktują nieraz jako ostateczność, co związane jest z dogorywającymi gdzieniegdzie wspomnianymi już obawami. Tymczasem sam marketing nie wystarczy, aby przedsiębiorstwo odniosło sukces na rynku. Gdy pojawiają się nieprzewidziane sytuacje kryzysowe (mogące przytrafić się zawsze i to w najmniej oczekiwanym momencie) lub gdy konieczne staje się wprowadzenie nowego produktu/usługi na rynek, agencja staje się doradcą, strategiem, strażnikiem dobrego wizerunku, który potrafi odnaleźć się w każdej sytuacji. Przede wszystkim PR firm polega zaś na budowaniu spójnego przekazu i nieustannej komunikacji: z dziennikarzami , pracownikami, ale przede wszystkim klientami oczekującymi profesjonalnego podejścia i szybkiej reakcji w przypadku niecodziennych sytuacji, co składa się na tzw. customerexperience.

 

Kłopotliwy hejt

 

Tzw. hejt, a więc nieuzasadnione szkalowanie wizerunku, głównie za pośrednictwem internetu stało się prawdziwą zmorą firm, a w konsekwencji wyzwaniem dla PR-owców. Krytyka niezadowolonego klienta może doprowadzić nawet do bankructwa firmy. Siłę tego zjawiska odzwierciedlają koszty - w Wielkiej Brytanii nieduża firma musi wydać na walkę z hejtem ok. 30 tys. funtów rocznie. W przypadku gigantów sumy te sięgają milionów. Monitorowanie naszego wizerunku w sieci, odpowiedzi na negatywne komentarze oraz odpowiedzi na reklamacje powinny być zatem jak najwcześniej wyłapane i załagodzone. W przeciwnym razie może pojawić się reakcja łańcuchowa, a więc odpływanie potencjalnych klientów. Łagodzenie kryzysów to zatem element obsługi klienta, którym może zając się agencja PR.

 

Jak wybrać agencję?

 

Aby nasza firma zrzeszyła sobie wierne grono zadowolonych klientów konieczne będzie więc nawiązanie współpracy z agencją PR. Jej wybór może rzecz jasna być podyktowany przypadkiem, jak choćby poprzez wpisanie w wyszukiwarkę fraz takich jak „public relations warszawa” czy też „pr firm warszawa”. Niestety, pośpiech w tym przypadku nie będzie naszym sprzymierzeńcem. Jeśli więc zależy nam na agencji, która zajęłaby się kontaktem z klientem naszej firmy sprawdźmy, jak sami zostaniemy potraktowani przez wybrany przez nas zespół PR-owców. Rzeczą, która powinna przyciągnąć naszą uwagę jest sposób, w jaki marka sama buduje swój komunikat. Dobrym pomysłem, którym możemy wykorzystać także we własnej kampanii jest działalność pro bono, którą prowadzi np. Consulting'n More.

2017-08-07 09:37:20
Public relations a obsługa klienta więcej

Na przestrzeni dekady dokonała się ogromna zmiana pod pojęciem „public relations”. Niegdyś kojarzony z nie zawsze uczciwymi praktykami, doczekał się nawet powielanego schematu mówiącego o tzw. „czarnym pijarze”. Dziś już nikt nie ma jednak...

2017-08-04 15:55:35
Własny biznes – wypożyczalnia aut. Czy się opłaca? więcej

Wraz ze wzrostem turystyki popyt na wynajem samochodów wciąż pobija kolejne rekordy. Jesteśmy coraz bardziej mobilni, a tym samym skłonni do podróżowania na własny rachunek. Czy zatem przedsiębiorca planujący otworzyć własną wypożyczalnię a...

2017-06-30 14:26:32
Pożyczki hipoteczne – czy są bezpieczne? więcej

Pożyczka to czasem jedyne rozwiązanie naszych problemów. Dzięki zaciągnięciu zobowiązania można rozwiązać pewne kłopoty – naprawić coś, co się zepsuło, kupić jakąś nową rzecz, opłacić wyjazd, leczenie, mieć dodatkowe fundusze na imprezy typ...

LOGO webtree Katalog Ciekawych Stron Internetowych