Strona główna Dodaj stronę Promowane firmy Regulamin Kontakt Panel administracyjny
(85) 307 00 12
Tu jesteś Strona Główna Artykuły Audyt SEM – zwiększ efektywność kampanii Google Ads

Audyt SEM – zwiększ efektywność kampanii Google Ads

Data dodania:
2020-06-18 16:42:21

Kampania Google Ads dla Twojej strony trwa już od dłuższego czasu i zastanawiasz się czy jest ona prowadzona w sposób poprawny? W tym artykule dowiesz się na jakie obszary warto jest zwrócić uwagę, by móc prowadzić optymalnie kampanię w Google Ads. Pomoże Ci w tym audyt SEM.

 

Poniższe wskazówki przydadzą się zarówno osobom, które zlecają prowadzenie kampanii reklamowych w Google agencjom reklamowym jak i tym, którzy samodzielnie zarządzają kontami Google Ads w promowaniu swojego biznesu. Poznaj obszary, na które warto jest mieć szczególną uwagę podczas prowadzenia kampanii SEM. Zapraszam do zapoznania się z poradami, które pozwolą Ci samodzielnie przeprowadzić audyt SEM lub też będziesz miał większą wiedzę na ten temat podczas analizowania audytu przygotowanego przez profesjonalną agencję reklamową.

 

Zainwestuj swój czas w kampanię

 

By móc prowadzić optymalne działania reklamowe trzeba zainwestować swój czas w stworzenie prawidłowej struktury kampanii. Opracowanie słów kluczowych, których liczba w przypadku bardzo dużych kampanii dochodzi do setek tysięcy, pochłania bardzo dużo czasu. Należy również pamiętać o równie dużej liczbie tekstów reklamowych, które powinny być dopasowane do słów kluczowych. Kampanie Google Ads posiadają jeszcze szereg innych funkcjonalności, które wymagają czasu na odpowiednie zaplanowanie, wdrożenie i optymalizację. To wszystko powoduje, że nie da się zrobić bardzo dobrej kampanii w "5 minut". Jeżeli myślisz o skutecznej kampanii SEM to zainwestuj swój czas, a w dłuższej perspektywie czasu opłaci się to Twojej firmie.

 

 

Systematyczność jest kluczowa

 

Nie można osiągnąć dobrych rezultatów wprowadzając zamiany w kampanii SEM raz na jakiś czas. Oczywiście zdarza się, że kampania dostarcza dobre wyniki bez większego zaangażowania, ale warto jest mieć cały czas kontrolę nad kampanią reklamową w Google, ponieważ nie znasz dnia, ani godziny - kiedy na przykład padnie Ci serwer i Twoje reklamy zostaną odrzucone. Wtedy kampania przestanie dostarczać Ci konwersje, transakcje, przychód, itp. Sytuacji, kiedy coś może pójść nie tak jest bardzo dużo. To, że teraz kampania SEM dowozi wyniki i nic niepokojącego nie stało się w ostatnim roku, nie oznacza, że nie może się wydarzyć coś co wpłynie na spadki w wynikach kampanii Google Ads w najbliższym czasie. W przypadku pogorszenia wyników grozi to również tym, że poświęcić będzie trzeba o wiele więcej czasu na naprawę, by powrócić do poprzednich wyników niż w przypadku kiedy systematycznie kontrolowana byłaby kampania SEM. Zapamiętaj więc – systematyczność to druga zasada.

 

Co zawiera audyt SEM?

 

Audyt SEM zawiera szczegółowy raport dotyczący działań prowadzonych obecnie w kampanii Google Ads. Weryfikowana jest struktura konta reklamowego, a wraz z nią kampanie, grupy reklam, słowa kluczowe, reklamy, rozszerzenia reklam. Ich podział, poprawność, skuteczność. Weryfikowane są również kody śledzące na stronie internetowej, np. kod konwersji, tag remarketingu, kod Google Analytics, itp. Analizie poddawane są wszystkie typy kampanii, od wyszukiwarki po kampanie w sieci reklamowej w tym również kampanie wideo. Sprawdzane są wszystkie metody kierowania, np. wg zainteresowań, kierowania kontekstowego, wg tematów stron, remarketing, kierowanie na podobnych użytkowników (similar audience) i wiele innych.

 

Jak często przeprowadzać audyt SEM?

 

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ może to być działanie jednorazowe, jak i powtarzające się czynności w określonym czasie. Wszystko zależy od tego jak bardzo obszerna jest kampania SEM i jakie dokładnie działania, z jaką intensywnością są prowadzone. Warto podejść indywidualnie do każdego przypadku. Każdorazowo audyt SEM dostarcza informacji czy kampania jest prowadzona w sposób poprawny, czy można coś w niej poprawić, by móc osiągnąć lepsze wyniki. Warto więc po przeprowadzonym audycie zaplanować również harmonogram wdrożenia wszystkich zmian, które zostały uwzględnione w raporcie. Po wdrożeniu ich w życie w  kampanii SEM dobrze byłoby poczekać, aż zmiany przyniosą rezultat. Po weryfikacji tych zmian warto dopiero zastanowić się nad tym czy nie warto jest przeprowadzić kolejnego audytu. Audyt wskazuje obszary do poprawy, więc znając te obszary warto jest próbować wprowadzić różne rozwiązania, służące poprawie wyników kampanii. Wprowadzanie kolejnego audytu po jednorazowej próbie naprawy błędów w krótkim czasie, może nie wskazać nic nowego jak tylko informację, że obszar ten jest nadal do poprawy. Wówczas w przypadku kolejnego audytu usłyszymy te same rekomendacje. Wyeliminuj takie sytuacje, testując więcej funkcjonalności w swojej kampanii Google Ads. Tylko w ten sposób dowiesz się co może zadziałać lepiej.

 

Komu zlecić audyt SEM?

 

Samodzielny audyt SEM

 

Przeprowadzenie audytu samodzielnie na pewno pozwoli zaoszczędzić pieniądze. Czas jaki należy zainwestować w przeprowadzenie takiego audytu to niekiedy nawet kilka pełnych dni roboczych. Warto odpowiednio zaplanować swój kalendarz tak, by móc konsekwentnie przeprowadzić samodzielnie audyt kampanii Google Ads.

 

Zlecenie audytu agencji reklamowej

 

Jest to jedno z najczęstszych rozwiązań. Zlecenie audytu firmie, która profesjonalnie zajmuje się prowadzeniem kampanii SEM. Rozwiązanie pozwoli na pewno oszczędzić czas. Otrzymasz szereg cennych informacji o swojej kampanii i tym co możesz w niej ulepszyć. Jeżeli Twoja kampania jeszcze nie zarabia na siebie to może być to dosyć bolesny koszt. Natomiast audyt pomoże wskazać obszary do poprawy, więc przynieść może szybko zwrot w postaci lepszej efektywności zaudytowanej kampanii Google Ads.

 

Audyt wykonany przez specjalistę Google Ads

 

Alternatywą pozostaje trzecie rozwiązanie, które jest równie efektywne jak audyt zlecony agencji SEM. Na rynku działa wielu specjalistów czy ekspertów od reklamy w wyszukiwarkach internetowych. Bardzo często są to osoby, które mają wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych dla dużych marek. Google Ads Expert to równie wysoka pewność profesjonalizmu wykonanego audytu kampanii jak w przypadku zlecenia audytu agencji reklamowej.

Słowa kluczowe


2020-08-12 11:27:05
Jak wybrać nowoczesny obraz do salonu i sypialni? więcej

Obrazy nadają wnętrzom duszę. Dzięki nim dom prezentuje się atrakcyjniej i nabiera indywidualnego charakteru. Choć są znane od wieków, wcale nie tracą na wartości. Wręcz przeciwnie! Pozwalają na ekspresję emocji, uczuć i rodzinnego przywiąz...

2020-08-12 09:23:40
Czemu znajomość rysunku technicznego jest bardzo ważna w branży CNC więcej

Coraz częściej spotykamy się w przemyśle ze skrótem CNC. Co on oznacza? CNC to skrót terminu Computerized Numerical Control, czyli komputerowe sterowanie urządzeń numerycznych. Jest to układ składający się z mikrokomputera, który umożliwia...

2020-07-29 08:30:26
Jak wybrać perfumy, dopasowane do Twojego charakteru? więcej

Perfumy muszą pasować do Twojego charakteru. W przeciwnym wypadku poczujesz się jak w za dużych spodniach lub za małej bluzce. Wybór właściwych perfum pozwala na zwieńczenie stylizacji i pewność siebie. Jak wybrać perfumy, dopasowane do T...