Strona główna Dodaj stronę Promowane firmy Regulamin Kontakt Panel administracyjny
(85) 307 00 12
Tu jesteś Strona Główna Artykuły Jak wybrać firmę kurierską?

Jak wybrać firmę kurierską?

Data dodania:
2018-06-29 15:47:08

Klienci realizujący zakupy przez Internet stawiają przed sprzedawcami coraz wyższe wymagania. Dotyczą one również szybkiej wysyłki i dostawy zamówionego towaru. Na co można liczyć, współpracując z firmą kurierską?

 

Analiza rynku KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) wskazuje na to, że w Polsce rządzą czterej dostawcy: DPD, UPS, DHL i Poczta Polska. Generują oni 77 proc. sprzedaży. Pod względem liczby obsługiwanych paczek jest to 73 proc. przesyłek. Reszta podmiotów generuje udziały nie większe niż po 10 proc. (źródło: https://www.logistyka.net.pl/bank-wiedzy/wiesci-z-gs1/item/download/79511_94a25ce2b02d676e8fde769281853315). Sam wybór firmy kurierskiej powinien być uzależniony od charakteru zleceniodawcy i dostosowany do jego profilu działalności.

Klienci

Wybierając firmę kurierską do obsługi przesyłek, warto brać pod uwagę nie tylko gabaryty paczek, ale też odbiorców i ich geolokalizację. Każdy liczy na jak najkrótszy czas dostawy. Obecnie wielu kurierów niezależnie od miejsca doręczenia przesyłki oferuje dostawę w 1-2 dni robocze. W badaniu przeprowadzonym przez Polski Instytut Badania Jakości (PIBJA) w realizacji zleceń do dużych aglomeracji (Warszawa, Łódź) i mniejszych miejscowości (np. Sucha Beskidzka) najlepiej wypadły DHL i DPD. Oba podmioty dostarczyły paczkę w jeden dzień roboczy. Trzecie miejsce zajął UPS (źródło: http://www.badaniajakosci.pl/tests/firmy-kurierskie-2017-ocena-obslugi-jakosci-casu-realizacji-oraz-porownanie-cen/).

Zwroty i ubezpieczenie

Z punktu widzenia przedsiębiorcy nadającego paczkę ważne są też bezpłatne zwroty przesyłek i ich ubezpieczenie na wypadek opóźnienia dostawy lub uszkodzenia. Dlatego na rynku brytyjskim pojawiają się polisy o szerokim zakresie działania dla firm kurierskich, tzw. courier insurance, np. www.insurancefactory.co.uk/van-insurance/courier-insurance. Możliwość oddania zamówienia bez ponoszenia dodatkowych kosztów to również dla klientów sklepu internetowego jeden z bodźców wspierających decyzję zakupową. Właściwa polisa obejmująca usługi kurierskie daje szansę zlecającemu na dochodzenie roszczeń finansowych przy uszkodzeniu lub zgubieniu dostarczanej przesyłki.

Dopiero po weryfikacji firmy kurierskiej pod kątem czasu dostawy i ubezpieczenia dostarczanych paczek przedsiębiorca zwraca też uwagę na wynikający z tego koszt usługi.

2019-02-21 11:39:13
Jak uzyskać kredyt hipoteczny? – poradnik krok po kroku więcej

Kredyt mieszkaniowy to decyzja na wiele lat, dlatego warto przemyśleć ją kilkukrotnie. Wybór najlepszej oferty wymaga zapoznania się z propozycjami wszystkich banków. Sam proces może być czasochłonny. Rozpoczyna się od sprawdzenia dokumentó...

2019-02-19 12:02:04
Najtańsze oc na samochód więcej

OC jest obowiązkowym ubezpieczeniem komunikacyjnym, dlatego niezależnie od wysokości kwoty jaka trzeba zapłacić, nie unikniemy tego kosztu. kwota jest uzalezniona od wielu czynników, najwięcej zapłacą młodzi kierowcy bez doświadczenia. Wyni...

2019-02-01 11:11:16
Praca w sporcie - najbardziej perspektywiczne ścieżki kariery więcej

Współcześnie praca w sporcie nie oznacza tylko i wyłącznie kariery zawodowego sportowca. Sport w XXI wieku potrzebuje specjalistów z różnych okołosportowych branż, którzy współpracują na co dzień zarówno z osobami prywatnymi, sportowcami, j...

LOGO webtree Katalog Ciekawych Stron Internetowych