Strona główna Dodaj stronę Promowane firmy Regulamin Kontakt Panel administracyjny
(85) 307 00 12
Tu jesteś Strona Główna Artykuły Link building, content marketing, optymalizacja — podstawy SEO

Link building, content marketing, optymalizacja — podstawy SEO

Data dodania:
2019-03-04 15:37:22

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google wymaga wiedzy z wielu różnorodnych dziedzin. Tylko łącząc rozliczne działania i wykonując je w sposób zaplanowany oraz regularny jesteśmy w stanie osiągnąć oczekiwany efekt w postaci odpowiedniej pozycji w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się bliżej najważniejszym działaniom w zakresie pozycjonowania niezbędnym do tego, aby w SEO osiągnąć sukces.

 

Należy sobie jednak zdawać sprawę, że skupiamy się tutaj na podstawach i tekst nie wyczerpuje katalogu dostępnych możliwości.

 

Warto również na wstępie nadmienić, że zdecydowanie korzystniej jest powierzyć pozycjonowanie doświadczonemu partnerowi. Profesjonalna agencja SEO jest gwarancją, że działania będą prowadzone w sposób zaplanowany i konsekwentny z wykorzystaniem najlepszych na rynku narzędzi.

 

Audyt SEO i dobór słów kluczowych

 

Można by z powodzeniem napisać: nie współpracuj z agencją, która na wstępie nie proponuje Ci wnikliwego audytu i nie byłoby w tym grama przesady. Dlaczego jest on tak ważny? Ponieważ zanim rozpoczniemy jakiekolwiek działania pozycjonerskie, musimy wiedzieć, jak wygląda sytuacja strony w tej chwili. Tylko takie podejście gwarantuje, że podjęte w kolejnych krokach działania będą skuteczne.

 

Audyt odpowie nam również na pytanie, na czym powinna polegać optymalizacja stron, czyli co trzeba w serwisie zmienić, by pozycjonował się lepiej niż w tej chwili. Ponadto przeprowadzona podczas audytu analiza stron konkurencji odpowie nam jaki dobór słów kluczowych będzie najlepszy w przypadku reprezentowanej branży oraz jej potencjalnych klientów.

 

Content marketing

 

Pod tym nieco obco brzmiącym terminem kryje się tworzenie unikalnych i wartościowych dla użytkowników treści na strony internetowe. Bez tego pozycjonowanie serwisów nie przyniesie nam żadnego efektu. Artykuły, poradniki czy wpisy blogowe powinny być dla czytelników źródłem rzetelnej wiedzy, dodatkowo budując pozycję marki jako eksperta w swojej branży.

 

Frazy kluczowe należy umiejętnie wpleść w pasujące miejsca tak, aby występowały one naturalnie, a nie sztucznie. Tekst musi się dobrze czytać, ponieważ tylko do takich wartościowych i przyjaznych treści użytkownik będzie chciał wracać i dzielić się nimi z innymi np. w serwisach społecznościowych. Warto dodać, że jest to niezwykle ważne pod kątem pozycjonowania, ponieważ stanowi naturalne linkowanie.

 

Algorytm Panda

 

Jest to narzędzie, którym Google bada jakość treści na stronach internetowych. To Panda sprawdza, czy teksty w serwisie nie są skopiowane z innej strony oraz, czy nie powtarzają się na podstronach pozycjonowanej witryny. Algorytm sprawdza także długość artykułów, wychodząc z założenia, że dłuższe teksty przekazują więcej informacji, są więc bardziej pożądane przez Google.

 

Panda analizuje także, czy frazy kluczowe są użyte w sposób sensowny i naturalny. Jeśli odkryje jakiekolwiek uchybienia w zakresie treści, to może nałożyć na stronę karę, przez którą znacząco straci ona ruch. Warto więc znać zasady tworzenia tekstów na www, jakie popiera Google i się do nich stosować, szczególnie że ich zastosowanie jest również z korzyścią dla czytelników.

 

Link building, czyli pozyskiwanie linków

 

Jest to linkowanie do strony www, którą pozycjonujemy z różnych miejsc w Internecie. Najbardziej wartościowe jest linkowanie naturalne, o którym wspominaliśmy wyżej. Polega ono na zachęcaniu użytkowników, aby przesyłali wartościowe treści z naszej witryny dalej np. za pomocą mediów społecznościowych. Takie wirusowe działanie jest niezwykle wysoko punktowane przez Google, które wychodzi z założenia, że skoro czytelnicy coś upowszechniają, to musi to być warte zainteresowania, a więc także promowania wyższym wynikiem w wyszukiwarce.

 

Linki można pozyskiwać również w sposób sztuczny. Jest to jednak działanie, które wymaga niesamowicie dużej wiedzy oraz ostrożności, ponieważ prowadzone nieprawidłowo może przynieść nam więcej szkody niż pożytku – mówią nam doświadczeni specjaliści z agencji Virtal.

Algorytm Pingwin

 

Wspominamy o nim, ponieważ jest on ściśle związany właśnie z pozyskiwaniem linków, choć nie tylko. Algorytm ten odpowiada za karanie stron, do których prowadzi duża ilość różnorodnych niskiej jakości linków z serwisów, które można uznać za czysto spamerskie. Tego rodzaju działania, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron, należą do katalogu działań zabronionych, dlatego są one karane. Razem z innymi praktykami niedozwolonymi nazywane są one Black Hat SEO (analogicznie działania pożądane są nazywane White Hat SEO).

 

Podsumowanie

 

Skuteczne pozycjonowanie w Google może przynieść nam wiele korzyści jednakże, aby naszej witrynie – a co za tym idzie także firmie – pomóc, a nie zaszkodzić najlepiej powierzyć kompleksowe działania w tym zakresie fachowcom, zamiast działać po omacku na własną rękę bez wiedzy oraz doświadczenia.

2019-12-02 11:42:16
Wynajem podnośników koszowych na Mazowszu więcej

Podnośnik koszowy to jeden z tych pojazdów, który można nazwać bardzo dużym ułatwieniem dla działalności człowieka. Podnośniki koszowe świetnie sprawdzają się w branży budowlanej, ale nie tylko. Nie dziwi więc fakt, że powstaje coraz więcej...

2019-12-02 11:20:06
Jak powstaje stal wysokiej jakości? więcej

Stalowe wyroby wysokiej jakości wykorzystywane są w wielu gałęziach gospodarki. Jedną z najważniejszych jest budownictwo. Ze stali powstają wielkopowierzchniowe obiekty, które mają wiele zastosowań w przemyśle oraz rolnictwie. Aby każda hal...

2019-11-25 11:23:43
Jak dobrać odpowiedni rodzaj opakowania przesyłki? więcej

Wybór opakowań do paczek dostępnych na rynku jest coraz bardziej rozbudowany. Dzięki temu, jeśli sprzedaliśmy produkt za pomocą serwisu aukcyjnego lub chcemy wysłać upominek do bliskich, z pewnością mamy w czym wybierać. Jednocześnie zb...