Strona główna Dodaj stronę Promowane firmy Regulamin Kontakt Panel administracyjny
(85) 307 00 12
Tu jesteś Strona Główna Artykuły Rozmowa z grafikiem – jak wytłumaczyć co mam w głowie?

Rozmowa z grafikiem – jak wytłumaczyć co mam w głowie?

Data dodania:
2017-03-13 16:00:35

Występowanie w roli zleceniodawcy w kontakcie z grafikiem stron www nie zawsze jest komfortowe. Nie ma wielu klientów agencji reklamowych, którzy dokładnie wiedzą, czego oczekują. Zazwyczaj w gdzieś w głowie tli się jakiś pomysł na stworzenie firmowej strony www, jednak nie wiadomo, jak wykonać go technicznie. Przychodzi wówczas czas na zlecenie tej pracy grafikowi stron, który ma przekształcić pomysł w stronę, która pomoże zdobyć nowych klientów.

 

Kontakt na linii grafik – klient nie zawsze jest doskonały. Klienci nie zawsze wiedzą co przekazać wykonawcy, by zrozumiał o co tak naprawdę chodzi. A przecież nie jest to nie jest takie trudne jeśli zleceniodawca będzie się trzymał pewnych sprawdzonych zasad.

 

Cele są ważne.

 

Rozmowę z grafikiem należy rozpocząć od wyraźnego określenia celu jaki chce się uzyskać przez wykonanie danego projektu. Cele mogą być różne. Może być to pozyskanie nowych klientów, ma wzbudzić zainteresowanie nowym produktem? To trzeba wyjaśnić grafikowi. Nie trzeba mieć gotowego projektu. Tak naprawdę często posiadanie skonkretyzowanej wizji wcale nie pomaga, a wręcz przeszkadza w osiągnięciu celu. Podczas pierwszej rozmowy z klientem dobry grafik postara się naszkicować zarys projektu pod warunkiem, że przedstawi on konkretnie czego oczekuje. Dzięki temu będzie wiadomo, czy lepszy efekt będzie osiągnięty przez projekt strony, czy też może przez stworzenie portfolio, a może wystarczy w zupełności ulotka reklamowa. Bardzo istotne dla grafika jest określenie odbiorcy zlecenia. Prace jaką wykonuje nie są skierowane do zleceniodawcy, ale właśnie do bliżej określonego odbiorcy. Określenie tego odbiorcy pozwoli na opracowaniu formy przekazu. Dla młodych osób przekaz będzie raczej krzykliwy, multimedialny, dla starszych odbiorców raczej będzie bardziej stonowany i rzeczowy. Trzeba pamiętać, że nie zawsze wizja grafika stron nie zawsze będzie współgrała z wizją zlecającego. Zleceniodawca może wówczas uwierzyć wizji grafika, który zna trendy jakie są na rynku, może również zwrócić się o opinię przedstawiciela grupy docelowej.

 

Poprawki tak, ale…

 

Większość umów zawieranych z grafikiem zawiera zapis o ewentualnych poprawkach, jakie będzie musiał wykonać wykonawca usługi. Dzięki temu zleceniodawca może poprosić o zmianę w projekcie, jeśli jego wizja nie pookrywa się z tym co wykonał grafik. Jest to dobre narzędzie, ale warto korzystać z niego z rozsądkiem. Zbyt wielka ingerencja w pracę grafika może go tylko zirytować i zamiast doskonałej współpracy będzie tylko wielkie nieporozumienie. Przesyłanie każdej poprawki z osobna również nie jest dobrym pomysłem - tłumaczy expert z firmy http://pollyart.pl/ .Jeśli już ma się jakieś poprawki, warto je zebrać w jednym mailu lub na liście i dopiero wówczas je przedstawiać wykonawcy projektu. Doskonałym pomysłem jest wysłanie kopii projektu z naniesionymi poprawkami w odpowiednich miejscach. Dzięki temu grafik będzie wiedział o co chodzi, bez zbędnego zastanawiania się, gdzie ma poprawkę dostosować.

 

Nie bój się.

 

Część klientów w trakcie współpracy z grafikiem, nie chce lub boi się z nim rozmawiać. Boi się zadawania pytań, by nie wyjść na laika. To błąd, nikt nie jest doskonały i zamawiający ma prawo pewnych rzeczy nie rozumieć. Faktem jest, że w przypadku, kiedy klient wiedziałby jak wykonać projekt strony lepiej niż grafik, wówczas współpraca z nim nie miała by żadnego sensu. Sam mógłby sobie wykonać ten projekt. Wiadomo, że projektowanie strony nie jest łatwe i trzeba posiadać odpowiednią wiedzę. Język grafików nie zawsze jest zrozumiały dla klientów. Jeśli czegoś się nie rozumie, warto zapytać o co dokładnie chodzi. Dzięki temu można uniknąć wielu nieporozumień, a współpraca będzie na pewno się układała świetnie. Warto również zaufać grafikowi .Nie trzeba się bać, że specjalnie zepsuje projekt. Grafik z doświadczeniem oraz osiągnięciami na pewno będzie wiedział co zrobić jak trafić do konkretnej grupy odbiorców w taki sposób, by przekaz trafił do ich świadomości. Jeśli się nie rozumie, dlaczego właśnie w taki sposób projekt jest wykonany, warto go spytać. Na pewno wyjaśni w zrozumiały sposób. Nie warto czekać na zakończenie projektu i przy odbiorze stwierdzić, że nie odpowiada on posiadanej wizji. Wzajemna komunikacja jest ważna i nie można się jej obawiać.

 

Traktuj go tak jak byś chciał być traktowany.

 

Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że uprzejmością wiele więcej się uzyska niż złośliwością czy wywyższaniem się. Nikt nie chce współpracować w trudnym, opryskliwym klientem. Dlaczego więc sam chcesz być?

2020-01-17 11:13:49
Onboarding pracownika - wszystko co musisz o nim wiedzieć. więcej

Onboarding pracownika, czyli wprowadzenie nowej osoby do firmy, jest procesem, który każdy z nas przechodzi w czasie rozpoczynania nowej pracy. Dzięki temu osoba, która rozpoczyna swoją karierę w murach danej firmy, nie jest przytłoczona na...

2020-01-17 11:00:34
Dlaczego warto przechowywać dane w chmurze? więcej

Od wielu lat chmura obliczeniowa zyskuje coraz większą liczbę aktywnych użytkowników, a to za sprawą walorów funkcjonalnych i bezpieczeństwa, jakie wiąże się z magazynowaniem danych. Dzięki olbrzymiej mocy i ilości oferowanego miejsca, prze...

2020-01-03 11:22:38
Rynek pracy w Krakowie – co warto wiedzieć? więcej

Rynek pracy w Krakowie prężnie się rozwija. Za sprawą dynamicznych zmian, znalezienie zatrudnienia w stolicy województwa małopolskiego jest łatwiejsze niż jeszcze kilka lat temu. Zwłaszcza przedstawiciele zawodów deficytowych nie powinni na...