Strona główna Dodaj stronę Promowane firmy Regulamin Kontakt Panel administracyjny
(85) 307 00 12
Tu jesteś Strona Główna Artykuły Social media – Lubię to!

Social media – Lubię to!

Data dodania:
2015-03-31 15:27:26

Portale społecznościowe to nie przejściowy trend, jak parę jeszcze lat temu twierdzili specjaliści. W Polsce boom rozpoczął się od Naszej Klasy, a teraz prym wiedzie Facebook, chociaż Twitter też cieszy się popularnością, tak samo jak Pintrest, Instagram czy Google+. Także Portale dla profesjonalistów, jak LinkedIn i polski GoldenLine, gdzie można poznać ludzi ze swojej branży a także przeprowadzić z sukcesem rekrutacje maja się nieźle. Jednym słowem, social w polskim wydaniu kwitnie i wydaje owoce.
 

Informacje to podstawa

Wydaje się, że aby skierować ruch na oficjalną stronę firmy z portali społecznościowych wystarczy mieć profil z ciekawą koncepcją graficzną, ciekawą ofertę w konkurencyjnych cenach oraz ciekawą treść. Niestety, nie do końca tak jest. W rzeczywistości istotne jest, żeby profil był uzupełniony o najważniejsze informacje o firmie, w tym adres siedziby. Banalne? Może, ale zdarza się, że nawet na oficjalnej stornie firmowej brak takich danych.

Kolejną oczywistością jaka powinna znaleźć się fanpage'u to link do oficjalnej strony www, bloga etc., informacje kontaktowe oraz wyżej wspomniany adres siedziby lub chociażby miasto wykonywanej działalności. Równie istotny jest sam opis firmy, tzn. czym się ona zajmuje, w czym specjalizuje. Bez tak podstawowych danych ruch na profilu może zupełnie się nie przekładać na finanse firmy.

 

Budżet się przydaje

Część znanych marek, które przedstawiają swoją ofertę poprzez zabawę i ciekawe, zaskakujące kampanie uzyskało bardzo dobre rezultaty w promocji na portalach, ale one miały „z górki” ze względu na swoją rozpoznawalność. Wyzwaniem jest jednak promowanie nowej czy małej firmy, które muszą dopiero przekonać do siebie internautów i na to powinna być nastawiona ich strategia.

Jedną z popularnych strategii reklamowych w social media są konkursy. Organizowane nie tylko po to żeby zdobyć nowych internatów ale także żeby zaktywizować już pozyskanych fanów, przypomnieć o swoim istnieniu. W konkursach przeważnie można uczestniczyć dopiero po polubieniu profilu czy dołączeniu do grupy. Podobnie jest z gadgetami rozdawanymi dla fanów marki – ale w obu przypadkach firma musi liczyć się z wydatkami, często niemałymi, toteż budżet na reklamę w segmencie social jest konieczny.

Biorąc pod uwagę wszystkie social media, tego typu akcje promocyjne uruchamiane są praktycznie co chwilę. Mimo, iż jest tego „na pęczki”, nie trzeba się zniechęcać na wstępnie. Internauci chcą ciekawych, kreatywnych gier, konkursów, a nagroda jest przyjemnym dodatkiem. Duże korporacje mogą sobie pozwolić na bardzo drogie upominki np. samochód czy kilkanaście tysięcy w gotówce, lecz konkursy z nagrodami w postaci firmowego kubka, T-shirta czy jakiegoś produktu z oferty firmy, bywają równie zachęcające dla fanów profilu. Nagroda może być tylko dodatkiem, miłym gestem czy pretekstem żeby dołączyć do gry czy konkursu. Chodzi głównie o tak zwany fun czyli frajdę z uczestnictwa.

Podczas konkursów, internauci zapoznają się z ofertą firmy, oswajają się z nazwą, a więc przy okazji wspólnej zabawy budowany jest pozytywny PR i rozpoznawalności marki. A to się przekłada w opinie o firmie i zwiększenie penetracji rynku.

 

Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, miej umiar

Specjaliści od social media uważają że profil firmowy powinien być na bieżąco aktualizowany. Porzucony, nieaktywny profil nie świadczy dobrze o firmie. Ale jak powszechnie wiadomo, popadanie ze skrajności w skrajności także nie jest dobre. Publikacja wszystkiego co przyjdzie do głowy, zalewanie fanów bezużytecznymi informacjami, zdjęciami kotków czy szczeniaczków nie jest dobrym pomysłem, chyba, że działalność firmy to np. sklep z akcesoriami dla zwierząt, ale i w tym wypadku warto pokusić się o publikację jedynie na grupach zrzeszających fanów kotków i szczeniaczków.

Ilość nie znaczy jakość. Pojawienie się na chwile na tablicy fanów nie jest nawet połową sukcesu, gdyż wiele postów i tak przechodzi bez echa. Poza tym, nie ma co kryć, zbyt duża częstotliwość postów może zniechęcać użytkowników do dalszego obserwowania profilu, a co za tym idzie, być niekorzystna dla postrzegania mark – to działa jedynie w przypadku agencji informacyjnych. Dla innych typów działalności, to publikacja 2 razy dziennie w zupełności wystarczy.

A tematyka? Powinna być choć lekko powiązana z branżą, interesująca dla internautów, ale nie należy zasypywać fanów postami stricte sprzedażowymi, gdyż może to podziałać na niekorzyść podobnie jak zbyt częste postowanie.

 

Podsumowując, jeśli działasz w social, rób to rozsądnie, a osiągniesz zamierzony efekt.

2019-06-13 09:09:50
Szkoły językowe dla ambitnych więcej

Decydując się na szkołę jezykową bardzo często zastanawiamy się którą z dostępnych wybrać. Fakt, iż konkurencja jest duża oznacza, że mamy wybór. Zazwyczaj staramy się przyjrzeć ofercie ponieważ nie każda szkoła charakteryzuje się taka samą...

2019-06-05 12:57:21
Najbardziej przydatne funkcje Microsoft Excel, o których nie miałeś pojęcia więcej

Większość użytkowników pakietu Office wykorzystuje tylko ułamek jego możliwości. Nie inaczej jest w przypadku samego programu Excel. Na szczęście coraz więcej przedsiębiorstw inwestuje w poszerzenie kompetencji swoich pracowników, dzięki cz

...
2019-06-03 10:59:40
Diagnoza efektywności pracy i jej znaczenie dla przedsiębiorstwa więcej

Przedsiębiorstwa dążą do poprawy jakości funkcjonowania. Jest to proces, który polega na ciągłym doskonaleniu, a co się z tym wiąże nieustannych badaniach, diagnozowaniu słabości i ich eliminowaniu. Jednym z narzędzi służących poprawie sytu...